elleke.reismee.nl

Pappie

Hoi iedereen!

Het zit er allemaal alweer bijna op, vandaag over 2 weken vlieg ik alweer terug naar het land van koeien tulpen kaas bitterballen en een nieuw parlement.

Oja, en niet te vergeten het land dat morgen keihard van Denemarken gaat winnuuuuuuh. haha ik heb eigenlijk zon hekel aan voetbal, maargoed.

Maar omdat ik dus nog maar zo'n korte tijd had, heb ik met Brice overlegd en ben ik nu gestopt in Abomey. Het afscheid bij het weeshuis met school was echt heel lief, de hoofdzuster had mn adres opgeschreven van Nederland en daarna kwam ze nog met een cadeautje aanzetten, een geweven tas en een uitnodiging voor het eindfeest van de school, en natuurlijk haar kaartje, er staat ook echt alleen op soeur Katherine en haar nummer, maar ik vond het allemaal zo attent en het leek ook alsof ze me echt ging missen hihi.

Maar ik zit dus nuweer in Cotonou met ..... PAPA!!

Het was echt weer allemaal op het laatste moment geregeld en geboekt, maar papa is hier nu met mij in Benin, supervet!

Vrijdagochtend ging ik met de taxi van Abomey naar Cotonou, om daar s'avonds papa van het vliegveld af te halen. Hij zou om 19h05 aankomen, dus ik zat helemaal gestressed om 19h45 op de zem, denkend dat ik veel te laat zou komen, kwam het vliegtuig om 20h26 aan en kwam papa er om21h25 met z'n spullen uitgelopen, aaaaaaaah wat issie kaal geworden dacht ik. haha, nee ik wist even niet meer wat ik moest denken want ik vond veel te raar en veelteleuk dat hij gekomen was!

Toen zijn we met de taxi naar z'n hotel gegaan, de taxi vroeg 7000 cfa, ik vond het echt belachelijk en heb het uiteindelijk op 2000 gekregen, maar het blijkt dus dat een taxirit van het vliegveld naar het hotel tussen de 4000 en 5000 voor buitenlanders is, dus dat heb ik best goed gedaan toch? De taxichauffeur zei, meisje, je bent veel te Beninees.

We hebben nog wat gedronken bij het hotel en daarna gingen we nog door naareen afscheidsborrel van Nederlanders die bijna Benin gaan verlaten.

Bijna alle Nederlanders waren er, er werd gesjoeld, er was kaas, en het was echt supergezellig! Nog gekker is dat papa blijkbaar al wat mensen kende waar hij vroeger mee gewerkt heeft, het hele Afrika - Nederland - Wageningen wereldje is echt heel erg klein!

Na de borrel gingen we weer terug... op de ZEM, echt supervet, papa achterop de zemijohn tourend door Cotonou in het donker, ik vond het echt heel maf maar heeel leuk!

Zaterdag zijn we gelijk goed begonnen, in het centrum van Cotonou, Ganhi.

We begonnen bij de bank, daarna naar foundation Zinsou, een grote expositie van moderne afrikaanse kunst, heel erg interessant, vooral nu ik het hele verhaal erbij begrepen heb, ik had namelijk dit ook al bezocht op de eeste dag van de orientatie, maar toen begreep ik er helemaal niks van, en nu dus wel! lang leve de talencursus!

Na de expositie hebben we de vlisco winkel bezocht, echtveeeeel te mooie stoffen en kleren, maar ook veeel en veel te duur. Dus het bleef bij kijken.

Na de vliscowinkel hebben we wat gegeten, en daarna zijn we de markt van Ganhi opgegaan, ik vind dat echt zooo'n leuke markt, ik ben er nu al 3 keer overheen gelopen, maar hij is echt gewoon heel erg leuk! Je kunt er overheen lopen zonder dat iedereen aan je loopt te trekken of kkssst-en, en toch is het best een aardig grote markt met alles erop en eraan, cd's, groenten, fruit, kippen, souvenirs, jurken etc.

Morgen gaan we met Daphne en haar ouders, (ja die zijn er ook!) naar het centre artisanale, dus dan moet ik weer op mn geld gaan letten hihi.

Na het centre artisanale gaan we met alle Nederlanders en Denen hier bij de ambassadeur voetbal kijken , en papa heeft hele lelijke oranje mutsen meegenomen die ook nog licht geven hahaha, het wordt denk ik weer heel leuk!

Dinsdag gaan papa en ik naar Abomey en blijven we daar een nacht, het is vooral om nog cadeautjes naar de weeshuizen te brengen en een bezoekje naar het gastgezin en het paleis in abomey zit er ook nog bij.

Vrijdag gaan Daphne en ik een weekend naar Grandpopo, en maandag gaan we door naar Lomé in Togo, waar papa dan ook mee naartoe gaat.

Na de trip naar grandpopo en lomé zit alles er alweer bijna op en ga ik bijna dan weer naar huis, mennnn het gaat te snel voorbij!

Oke, nu ga ik de blog een beetje afronden anders wordt hij veel te lang.

dikke kussen en tot snel! xxx elleke

Reacties

Reacties

Margriet

leuk verhaal! Ik zie jullie al voor me met die mutsen. Groet aan je vader en geniet van de laatste momenten!
xx Margriet

Peggy

Je hebt nog een druk programma voor de boeg, leuk! En ja, afdingen zit kennelijk in de genen ...........

Kevin (Travel Active)

Hoi Elleke,

Het vrijwilligerswerk zit er al weer op. Voor mijn gevoel is dit echt heel snel gegaan...

Hoop dat je het nog altijd naar je zin hebt. Spreek je als je terug bent in Nederland.

Groetjes Kevin
Vrijwilligerswerk Team
Travel Active

Marije

Hee Elleke!

Kan het bijna niet geloven.. kom je alweer bijna terug? En wat ontzettend leuk dat je vader is gekomen! Klinkt echt geweldig voetbal kijken in Haie Vive, zal nog jaloers op je zijn morgen ;)
Geniet van Lomé en het ophalen van alle herinneringen.. Lijkt me heel gezellig als ik jou & Daphne nog een xtje zie in NL! Ik weet dat iedereen het zegt, maar geniet van de laatste weken, het is straks weer ZO RAAR om weer hier te zijn..

Edabo! Marije

Tulsi

Hey El,

Druk programma zeg, maar geniet van de laatste 2 weken!
En dan zie ik je snel weeeer!

Liefs xx.

Florien

Hee lieve El en oom Henk,

Nu zijn toch echt de laatste twee weken van je reis er aangekomen Ell. Jeetje, wat gaat dat snel en wat heb je veel beleefd.
Wat heerlijk dat jullie ook gewoon voetbal kunnen kijken, ;).. Volgens mijn vind je het wel heel gezellig dat je pap er is, dat kan ik me helemaal voorstellen.. Vooral als ik je vorige blog lees, er gaat toch niks boven echte papa's.
Geniet nog maar even van de laatste reizen & bezoekjes die je gaat afleggen. Verwen de kindjes in het weeshuis nog maar eens goed.. Want voor je het weet.. ben je weer terug in Wageningen-cityy, al zal dat ook wel weer even lekker zijn de eerste weken.

Dikke kus en nog veel plezier,

X Florien

Elly

Hallo Elleke,
Ja, ik had Daphne's laatste reisverhaal gelezen en vermoedde dat jij ook wel wat zou hebben geschreven....ja dus. Leuk je ontmoet te hebben samen met je vader in Benin. Waarschijnlijk ben je nu onderweg naar Grand Popo met Daphne. Druk maar twee keer op het lichtknopje voor wat extra zon en iets minder regen!!!
Wij hebben genoten van Benin, van jullie en natuurlijk van "onze" overwinning met 2-0 en het was heerlijk om weer bij de anderen thuis te komen, maar ook een beetje onwezenlijk. Toch hebben we de draad weer opgepakt en gaan we nu nachtjes tellen voor Daphne's thuiskomst.
Jij ook een goede afsluiting van je Beninperiode toegewenst en een hele goede reis terug naar Nederland!
Hartelijke groet, ook aan je vader van Hans en Elly.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active