elleke.reismee.nl

Abomey

oi allemaal!Ik zit nu dan echt in Abomey, vorige week woensdag ben ik aangekomen en werd toen superlief ontvangen door de kinderen.
Het huis is best ruim, de papa, mama, dochter Juanita van 22, zoontje Sergio van 10, neefje Method van 8 en Gildas, een oom wonen allemaal in het huis.
Mijn kamer is ook chill, ik heb een eigen douche en wc en het is allemaal ruim.
Woensdagavond had ik gelijk een heel gesprek met de papaover het eten...
GEEN PATE!!! jeeee, het eten wat ze maken is echt westers, patat van aardappels, kip, salades, mayonaise, pasta, gekookte aardappels, vet lekkker!
Vrijdag ben ik bij het weeshuis begonnen, het is een weeshuis, maar ook een school, alle weeskinderen gaan daar dus naar school en er komen ook gewoon leerlingen daar hun lessen volgen die thuis bij hun ouders wonen.
Ik ben echt verliefd op alle kindjes, ze zijn zo schattig!
Mn naam hebben ze wel honderd keer gevraagd en het komt nu niet neer op Elleke, maar alecole, zo verstaan ze mijn naam hier ghehe.
Zaterdag ben ik naar een begrafenis geweest met het gezin..
het was echt bizar, het ging alleen maar om het eind, het vreet en drink festijn, eerst gingen ze de straat op om te vieren dat diegene was overleden, dat is namelijk niet erg want je bent niet écht dood. daarna kerkdienst en daarna volgde een 4 gangen maaltijd (waarva 3 gangen pate waren) en kon je jezelf helemaal volgieten met bier gin en andere sterke drankjes. Ik vond het wel bijzonder om een keer mee te maken, maar ik zou het niet nog een keer willen doen.
Zondag ben ik met Daphne wezen zwemmen, de zem zette ons af bij een zwembad, liepen we door de hekken , zat er geen water in het zwembad, dus dat was leuk.
Daarna gingen we naar een ander hotel en daar was het wel goed, dus we hebben lekker de hele middag gezwommen.
Maandag ben ik in de regenbui naar de school gegaan en heb ik daar voor het eerst geholpen in een peuterklas. Die kindjes begonnen met: Bonjour Yovo, ca va bien merci. ik moest heel hard lachen en heb toen gezegd, je mappelle elleke, dat is echt heel moeilijk voor iedereen, dus het blijft yovo.
In deze klas is het heel erg, het slaan enzo De juf is tegen mij heel aardig , maar die kinderen slaat ze de hele dag door.
Ze heeft zelfs een leren zweepje met een dikke knoop, echt ongeloofelijk.
Als de kinderen echt niet luisteren moeten ze met gekruisde armen hun oren vastpakken en dan echt een kwartier lang omhoog en omlaag door de knieengaan.
Ik vind het echt walgelijk om te zien, dus ik probeer zo lief en schattig mogelijk tegen die kinderen te doen, ze zijn namelijk pas 3 of 4 jaar oud.
Ik ga dinsdag bij een ander deel van het weeshuis beginnen, dat zijn de nog kleinere kindjes die nog niet naar school gaan, dus ik ben heel benieuwd!
Ik heb ook wat fotos erop kunnen zetten, maar er volgen er binnenkort nog meer!!

Veel liefs, Elleke

Reacties

Reacties

Florien

Hee lieve Ell,

Yeaaah, ik ben es de eerste die reageert. Wat leuk om ook eens wat beelden te zien, die van jou en al die kindjes is wel heel erg schattig.
Wees inderdaad maar extra lief voor ze, ik ben benieuwd hoe je de andere, niet naar schoolgaande groep gaat vinden.
Is je Malaria nu helemaal over? Vervelend dat die beesies nou net jou weer moesten hebben, ondanks al je voorzorgsmaatregelen.
Het lijkt me wel heel bijzonder om eens een "vrolijke" begrafenis mee te maken. Het idee dat je iemands leven, ipv de dood viert, staat mij eigenlijk wel aan. Dat vreetfestijn lijkt me minder... euh.. gepast.
Hier in het bruisende Ede staat een fel zonnetje, het betere werk dus! Morgen gaan we met de familie Petersen/van Reuler (en mr de Raadt /Patty) een Pinksterbarbeque houden.. Jammer dat je er niet bij kan zijn, maar ik ga er vanuit dat jij wel spannendere dingen aan het doen bent, daar in in het verre Afrika.

Lief nichtje, heb een goed weekend. Tot blogss

Xxx Florien

Marjon

Hoi L, lieve Alecole (die houden we erin!),
geweldig leuk om je foto's te zien en het laatste nieuws te horen. Het is hier in Wageningen eindelijk lekker warm, wij passen op een hondje en gisteren waren de clubkampioenschappen van De Rijn met bbq. Ook leuk allemaal.
Zorg maar goed voor je kindjes!

Veel liefs van JMMH

Susanne

Ik blijf verbaasd over alle verhalen die je hebt, vind het leuk dat je zoveel meemaakt. over 2 weken ga ik myn eigen verhalen meemaken!
mis je lieve elliebellie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active