elleke.reismee.nl

Weekendje vrijheid

Hoi iedereen,

ik heb hier in abomey ook een chill internetcafe gevonden met bijna nog sneller internet dan in cotonou, dus nu ben ik even mn 160 ongelezen mailtjes aan het doorspitten haha.

Pfoee, waar zal ik beginnen.. laat ik hierbij even de mogelijkheid nemen om over mn gastvader te zeiken, wat een kerel, ik word soms heeeeelemaal niet goed van hem.

Hij is echt een man van 500 kilo die zn veel te schattige zoontje sergio van 10 alles voor hem laat doen, echt alles; van zn rug krabben tot zn schoenen uittrekken tot het eten voor hem opscheppen, ik vind het zo sneu voor sergio!

Jehebt bezorgde mensen op de wereld, en je hebt mijn gastvader hier in Abomey.. Ik mag niet zwemmen, want er zwemmen hier afrikanen in het water en dat is vies, je weet niet wat voor mensen het zijn, wtf. Ook gooien ze er geen aquatabs in, aquatabs zijn de beninese waterzuiveringstabletten, dat gooien ze vast en zeker nergens in een zwembad.. Maargoed, ik heb een keer toch gezwommen, na 2 uur gediscussieerd te hebben heb ik gezegd dat ik best het risico om ziek te worden wil nemen, het is ten slotte heet, heel erg heet.

De week daarna werd ik ineens verkouden, DAT KOMT DOOR HET ZWEMBAD! JE TE JURE!!! ik was echt pissssssig. het was immers een week geleden en alle weeskindjes waren ook verkouden en zaten eerst in hun neus, daarna op schoot bij elleke haar gezicht te voelen en in mn mond te niesen, dus wat wil je..

Ook ben ik met Nele en Daphne een keer wat wezen drinken voor het eten, toen kwam ik in het donker thuis, hij kon me wel schieten.

JAAAA en geen eeeen zem is te vertrouwen, dan neemt hij je mee naar zijn familie en in zijn huis, en weet jij veel wat er dan gebeurt.. pfoe ik word zo moe van hem.

Nog een laatste iets over mn hostpapa dan ben ik klaar, was ik met daphne bij een leraar van de school wezen lunchen, had ik de volgende dag toevallig buikpijn.. Ja Elleke, dat komt ervan, heb je gekeken hoe hij het klaarmaakt? euh nee. weet jij veel wat hij er dan allemaal ingestopt heeft, in de keuken kan hij er vergif in stoppen en dan heb je niks in de gaten hoor!! Oke, ik hou nu op, ik vind hem gewoon niet zo chill.

Nu een leuk iets!

Ik ben vorige week woensdag met daphne bij het andere weeshuis, met de kleintjes begonnen, het is daar zooooo leuk!

er zijn 2 groepen, een groep met babys en een groep met kindjes van 3 4 jaar denk ik.

ze hebben allemaal een eigen bed, allemaal worden ze lief behadeld, weinig of bijna niet geslagen, ze krijgen supersuperveel te eten, ze kunnen rondlopen, rondrennen, want het is er heel erg groot en heel mooi, en alle tatas zijn echt superlief voor ze!

Ik werk nu in de ochtend nog op de school , en in de middag dan bij dit weeshuis, want ik vind de schoolkindjes veel te leuk om bij weg te blijven!

Nog een leuk iets!

Nele en ik gingen een weekendje naar Cotonou, met het doel om Ganvié, een dorp dat op het water gebouwd is, huizen op palen, de markt op bootjes etc. te zien.

Vrijdag met de bus vertrokken naar Cotonou, ik heb alleen nog maar de zem als openbaar vervoer gehad, dus dat was wel grappig. In 2,5 uur waren we in Cotonou.

Voor Victoire en Octave (vorige gastgezin en daar bleven we nu ook slapen) hadden we aan de weg 2 sappigeananassen en 2 dikke mangos gekocht, en voor onszelf nog 2 kokosnoten, mmmmmjammie. bij elkaar was het 99 eurocenten, dit is nou lekkerbudgetshoppen.

smiddagszijn we na de lunch naar de markt van ganhi gegaan, dat was echt heel erg leuk, ik was er 1 keer geweest, maar dat was de eerste dag van mn orientatie hier in benin.

Nu voel ik me hier echt op mn gemak, en heb ik lekker schaamteloos lopen afdingen op vanalles en nog wat, dat vind ik echt heeerlijk!

Daarna zijn we naar het centre artisanale geweest, ik werd niet goed van alle leuke dingetjes die ze daar hebben, maar ik heb me ingehouden.

We hebben daar een supertoffe gast ontmoet, hij heet Herman en hij is een diehard rasta man. Dat ik in Nederland woon is natuurlijk echt geweldig, hij had het alleen maar over de coffeeshops en over dat alles bij ons legaal is enzo haha.

Savonds hebben we met hem wat gedronken en kwamen we ook nog 2 andere jongens bij en gingen we naar een irish pub. De afrikaanse mannelijke gendre danst hier echt niet normaal leuk! een van die andere 2 jongens is danser en zanger, dat zijn ze hier allemaal, maargoed, en hij liet even zn dansmoves zien, aaah vet leuk!

zaterdag gingen we met Jeannine (zwitserse meisje) naar ganvie, oooh het was echt zo mooi! en echt ongeloofelijk dat iedereen daar zo nog leeft! ik kan het allemaal niet zo goed omschrijven, het was echt heel vet, maar ik zal de fotos erop proberen te zetten, dat geeft een goed beeld.

savonds zijn we met die jongens van de dag ervoor naar een boite de nuit geweest, een discotheek. Het scheen echt heel duur te zijn om binnen te komen, maar zij hebben alles betaald, dus dat was wel chill.

Het was echt heel tof, iedereen danste, iedereen was blij, en niemand was echt heel irritant ofzo. Of terwijl zoals nele het zou omschrijven; het was machtig. haha, belgen.

zondag gingen we ziek zwak en misselijk naar huis met de mini bus waar er 15 mensen ingepropt werden, lekker.

Morgen ga ik weer naar Cotonou met nele, en dan gaan we zaterdag Porto novo bezoeken, de echte hoofdstad zeg maar.

Zo , ik heb even veel te enthousiast geschreven, dus ik houd het hierbij.

Ik zal snel weer wat schrijven en fotos erbij voegen!

Dikke kus! Elleke

Reacties

Reacties

Yara

leuk leuk leuk :)
als je die dikke man even wegdenkt dan :P

Marjon

wat een heerlijk verhaal om te lezen, je schrijft zoals je praat, erg grappig.
fijn dat je het zo naar je zin hebt!

Liefs van JMMH

maaike

oh ellienelliebellie!!

ik vind het echt zo toff dat je daar zit!
echt machtig mooi!
en ik ben blij dat je ook zulke gaafe en leuke dingen meemaakt, naast de wat mindere en heftige gebeurtenissen!

geniet er nog maar van!!

xxx
maaikie

Esther

Ik vind dat je gastvader wel gelijk heeft hoor!
Stel je voor dat die afrikanen je eten vergiftigen! Je weet wat daar van komt, windjes!
Hahahaha, nee ik vind het hilarisch hoe je over je gastvader schrijft.
Toch vind ik het jou plicht om Sergio mee te nemen naar Nederland , niemand wil de rug krabben van een man van 500 kilo of zijn stinkvoeten verzorgen!
Voor de rest klinkt het allemaal super Elleke! Geniet er nog even van!

x

Tulsi

Bonjour Ellie!

Erg leuk om dit allemaal te lezen, behalve van je hostpapa ofcourse.
Volgens mij heb je het we naar je zin! =D
En hele leuke foto's heb je geplaatst met die lieve kindjes!
Hier begint het al wat lekkerder weer te worden (Mag ook wel nu het juni is!!)
Bij de HEMA is alles ook oké. We hebben veel nieuwe mensen en we hadden vorige week zaterdag ons personeelsfeestje.
We hebben je gemist, want het was heeeel erg leuk! (Lees: Na 2 uur op naaldhakken te hebben gedanst, stonden we op onze blote voeten te dansen)
Veel wijn, bier en Arjan! Hahaha.
But we missed you =(
Ook hebben we een grote Bonkie-actie gehad.
Kindjes (en volwassen =P) konden sparen voor bonken (die grote knikkers weet je wel) en als ze 3 Bonkie-zegels hadden kregen ze een Skinny (Een lichaampje voor de Bonkie)
Wat een gedoe zeg allemaal, maar het is nu gelukkig afgelopen!

Geniet van het lekkere weer, de zon en alles er omheen lieverd!

Veel liefs,

Tushi

Marianne (moeder Suus)

Hoi Elleke,

Wat maak je veel mee zeg! Heb af en toe wat berichten gelezen. Doet me even denken toen ik heel lang geleden ooit als au pair in Parijs werkte bij Afrikaanse kinderen.
Susanne hebben we vanochtend uitgezwaaid op het vliegveld, waar ze is vertrokken naar Engeland. Maar dat zul je wel weten misschien.
Geniet nog van je reis en alle goeds en liefs,

Marianne

Suus

je maakt me toch wat mee! en echt joh, ik nu ook. ik weet echt niet wat ik moet doen. :P maarja, heb al een leuk meisje ontmoet, juliette, ze is frans, en daar ga ik iets mee doen waarschijnlijk, even wat drinken ofzo.
have fun dear!

lovelove(L)

eva

Elleke!
men men hoe te gek wat je allemaal meemaakt!
het klinkt echt geweldig, en ook echt super om te lezen dat je je er ook al helemaal op je gemak voelt!
ik hoop dat je nog wel zin hebt om weer terug te komen want ik mis je namelijk wel heel erg ;)
De foto's zijn trouwens ook te gek
lieffie, geniet er van en have fun (maar dat zal wel lukken)

dikke kus, knuffel en liefs,
Eva

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active