elleke.reismee.nl

A slightly delayed journey to Abomey

Hoi iedereen,

In mijn vorige blog vertelde ik heel leuk dat ik vorige vrijdag naar Abomey zou gaan, maar dat is iets veranderd..

Ik kreeg dinsdagavond koorts en toen ben ik woensdagochtend meteen naar het ziekenhuis gegaan om bloed te prikken, en ja hoor, malaria.

Zooo stom, ik slik lariam, slaap onder een klamboe en spuit een gat in de ozonlaag met deet en nog prikken ze me en geven ze me malaria.

Hier noemen ze malaria le palludisme, ook wel le palu.

Ik kwam dus thuis en toen zei ik: 'j'ai le pallu', geweldig vonden ze dat, want wij Europeanen denken altijd dat het heel gevaarlijk en dodelijk is , (kan het ook wel zijn) maar als je het goed behandelt is het niet meer dan een gek griepje, en zo zien alle Afrikanen malaria dus ook.

Ik werd meteen op de pillen en vitamine C gezet en donderdag voelde ik me alweer wat beter, maar toen ging het even mis in de avond, toen heb ik heel veel gespuugd en voelde ik me daarna een beetje als een zombie.

Ik heb van vrijdag t/m maandag bij de ambassadeur en zn gezin mogen uitzieken dus dat was wel heel erg aardig en heel erg fijn, want daar ben ik helemaal opgeknapt.

Nu voel ik me weer helemaal goed! ik heb geen koorts, geen misselijkheid, geen hoofdpijn dus het is weer goed.

Morgen ga ik dan écht naar Abomey en ga ik daar naar het weeshuis, ik heb vanmiddag nog kleurboeken en kleurpotloden gekocht, dat leek me wel leuk om mee te nemen.

Gisteravond is er nog een Zwitsers meisje in huis gekomen, dus dat is ook wel leuk!

Dit was even mn korte blog voordat ik morgen echt naar Abomey ga.

Heel veel kusjes , Elleke

Reacties

Reacties

Myrna

Lieve el!
ik hoorde het al van Marc, die het van je moeder had. Wat erg joh! gelukkig valt het allemaal reuze mee, ik hoop dat je snel weer op de been bent en weer helemaal kan knallen in dit avontuur! hier in wageningen mis je helemaal niks, het is echt vreselijk weer. vandaag regent het al de hele dag en er is geen straaltje zon te bekennen. kan niet wachten tot je volgende verhaal!
liefs!

Bannie

Schatteke!

Wat hoor ik nu malaria? Mais non! Ik ben blij dat je er weer helemaal bovenop bent, anders zouden die arme kindjes toch wat meemaken als zombie Elleke de boel daar kwam terroriseren, haha.

Een goede reis naar Abomey, en niet doodgaan he.
Haaifaif!xxxx

Bannie

trouwens de lineup voor lowlands, wordt steeds beter en beter, aiaiiaaai carrambaaa!

Marjon

Hoi lieve L,

Nou dat is weer een spannend verhaal over een eng beest (mugje!). Blijven oppassen!
Hester viert hier nu haar verjaardag, zit met 5 vriendinnen op 2 zitzakken naar Mamamia te kijken.
Het regent en het is 5 graden, maar geen malaria hier!

Groetje, JMMH

Peggy

Hoi lieverd,

Ben ontzettend blij dat je weer helemaal in orde bent!Blijf wel alert. Leuk idee van die kleurboeken +-potloden. Ben benieuwd of ze in het weeshuis van Abomey misschien iets anders met de kinderen zullen omgaan dan wat je in Cotonou hebt gezien. Goeie reis en een prettig verblijf daar! xxxxmam

Martine

jeetje ell..

denk ik yess, weer leuk verhaaltje van elleke, lees in het woord malaria..
meteen moeder erbij gehaald:p
gelukkig valt het allemaal mee!
hoop dat je heel veel leuke ervaringen opdoet in het weeshuis!

hoop snel weer wat te lezen!

kiskis

anrde en kim en max(buurtjes)

Hoi Elleke.
We hoorde van je moeder dat je aangevallen en geveld bent door malaria maar zien in je berichtje dat je inmiddels alweer op de been bent. Fijn dat je het naar je zin hebt. Geniet er nog maar van want hier is het een koud kikkerlandje. We zijn benieuwd naar je verdere verhalen in Abomey en hopen dat je ervaringen in dit weeshuis positiever zullen zijn.

Een lieve groet van ons.

Marije

Jeetje Elleke en jij volgen wel echt dezelfde weg he? Haha! Gelukkig ben je inmiddels weer opgeknapt en dat gaat in de huizen van de ambassadeurs natuurlijk stukken sneller.. ;) Heel veel plezier in Abomey!

xx Marije

Peggy

Hoi lieverd,

Leuke foto's!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active